Roti Telur Cheese | Mudah dan Sedap! =D

6:33 PM


Assalamualaikum, =D


Selamat petang buat semua. Petang - petang ni kalau pekena minuman panas dan kuih - muih sedapkan? Tapi kalau pekena roti telur cheese pun sedap juga kan? Ha, ok! Dekat bawah ni huda ada letak resepi roti telur cheese yang mudah dan sedap tu!


barang - barang yang di perlukan untuk memasak roti telur cheese <3

*antara barang - barang yang diperlukan adalah seperti berikut (hidangan untuk dua orang):-
-->Mentega
-->4 keping roti putih
-->2 biji telur
-->dan 2 keping cheese.

pecahkan dua biji telur dan gaul dengan sebati 

ambil dua keping roti dan satu cheese. Kemudian satukan kesemuanya menjadi satu, seperti gambar di atas.


kemudian, potong kepada empat bahagian (seperti gambar di atas) .


rendamkan/salutkan roti cheese tu dalam telur yang korang dah gaul tadi.



Cara untuk memasak :-

--> panaskan kuali
--> Cairkan mentega dalam kuali yang dah panas tadi (untuk gantikan minyak).
--> masukkan roti yang dah di salut dengan telur tadi ke dalam kuali yang dah panas.


Roti telur cheese yang sedang di masak/goreng.


siap digoreng? Hidangkan dan bolehlah makan.
Yummy! =D



Selamat mencuba! =D

You Might Also Like

12 comment di sini.

  1. Wah, sedapnyeee. tiba-ii rse lapar lak -.-

    ReplyDelete
  2. Yumm sedap.. sekejap je buat ^_^ orang tak pandai memaksa mcm sye sesuai la resepi ni hahaha! thanks :D

    ReplyDelete
  3. Wah..yummmy...sedapnya..nak cuba buatlah..terima kasih huda sebab share.

    ReplyDelete
  4. sedap tp takleh nak makan skrg, diet pnye pasal :D

    ReplyDelete
  5. wah.. nampak mcm sedap. nak cuba lah :p

    ReplyDelete
  6. sedapnya , ninaa nak cuba pulak :)

    ReplyDelete
  7. Senang dan nampak sedap....nanti kila nak cubalah

    ReplyDelete
  8. sedapnyooooooooo ~ tapi Nurin selalu buat roti telur but takdak cheese . boleh gemukkan badan ni xD

    ReplyDelete
  9. omg...so yummehh...mesti mau try ...T.T

    ReplyDelete
  10. Nampak lazat nanti nak cuba masak untuk anak-anak saya la. Terima kasih. :)

    10 TIPS Merangsang Kehamilan

    ReplyDelete